Dworzec radomski powstał w latach 1882–1885 na szlaku Drogi Żelaznej Iwanogrodzko (Dęblińsko)-Dąbrowskiej, której budowniczym był radomianin Jan Bogumił Bloch, przemysłowiec – „król polskich kolei”. Gmach dworca zaprojektowany przez Adolfa Schimmelpfenniga (1834–1896), architekta warszawskiego, projektanta dworców, pałaców i kościołów. Radomski dworzec w swym pierwotnym kształcie nawiązywał do barokowej architektury pałacowej, z dekoracyjną fasadą zwieńczoną naczółkiem zamkniętym półkoliście, z dwoma obeliskami po bokach. Fasada dwukondygnacjowa, ujęta wyższymi ryzalitami, z arkadowymi oknami ostatniej kondygnacji, poprzedzona była wysokimi schodami. Dworzec ten został spalony przez wojska rosyjskie podczas I wojny światowej, w lipcu 1915 r. Odbudowany przez władze austriackie (1916–1917) w zmodyfikowanym, uproszczonym kształcie, z naczółkiem ozdobionym herbem Radomia.
W budynku dworca początkowo mieściła się siedziba Dyrekcji Zarządu Kolei oraz służby technicznej (warsztatów kolejowych) i inspekcji. W 1918 r. dworzec został przejęty przez władze polskie (tablica pamiątkowa). W okresie międzywojennym Radom był siedzibą Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych. W latach 1989–1992 wnętrze dworca zostało całkowicie przebudowane. Dworzec wraz z linią kolejową odegrał ważną rolę w gospodarczym i urbanistycznym rozwoju miasta w okresie do I wojny światowej.
Odwiedza nas 3 gości oraz 0 użytkowników.
Centrum Informacji Turystycznej
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Radomiu sp. z o.o.
Plac Dworcowy 2 (budynek dworca PKP)
26-600 Radom
tel. 48 360 06 10
tel. kom. 793 456 783
email: cit.radom@cit.radom.pl
Centrum Informacji Turystycznej
Urząd Miejski w Radomiu
ul. Rwańska 16
26-600 Radom
tel. 48 36 20 536
email: cit@umradom.pl